1
0

Nákupní košík

Ve vašem nákupním košíku nejsou aktuálně žádné položky.

    • Doprava zdarma na vše

    • Zákaznická podpora 7 dní v týdnu

    • Nákup přímo od Philips

    • Vrácení zboží do 30 dní

    Články

    Jídelníček pro děti:
    Varianty dětského jídla s většími kousky

    Období růstu zoubků je sice náročnější pro uplakané miminko a unavenou maminku, ale přeci jen je na něm něco krásného. Je to úplně nový zubatý úsměv vašeho děťátka a také radost z nových chutí. Se zoubky se totiž otevírá dosud neobjevený svět pevných potravin. 

     

    Přibližně od devíti měsíců můžete začít podávat pestřejší nabídku jídel včetně pevnějších jednohubek, než tomu bylo dosud. Například tyčinky syrové zeleniny, kousky ovoce, dětské křupky a občas i dílek pečiva. Malý labužník bude novou potravinu zkoumat, okusovat, hrát si s ní a pomocí ručiček bude zároveň rozvíjet své motorické dovednosti. 

    Jak upravovat jídlo a způsob stravování u dětí okolo jednoho roku 


    I když musíte dítěti s jídlem stále ještě pomáhat, je dobré ho povzbuzovat, aby se zkoušelo nakrmit samo. Pokud bude na stole pestrý výběr různých barev nebo struktur, udržíte jeho zájem o nové typy jídel.

     

    Než se nadějete, dítě převezme kontrolu a bude se chtít začít krmit lžičkou. A nejen sebe, bude nejspíš dokonce zkoušet krmit i vás. Obvyklý scénář pak vypadá tak, že každý z vás má vlastní lžičku a navzájem se krmíte z jedné misky. A v této fázi začíná velká legrace. Ten malý šikula má velkou radost z každého svého pokroku a vy ji budete sdílet s ním.

     

    Nezapomeňte, že dítě je stvořeno k pozorování a opakování a jedna z nejdůležitějších věcí, co mu do života můžete dát, je přirozená zvídavost objevovat nové chutě, pestré kombinace a láska ke zdravému stravování. To, co uvidí u vás, bude chtít ochutnávat také. Maminka s tatínkem již v tento moment dávají dítěti vzor pro budoucí stravovací návyky.

     

    Také pamatujte, že malé bříško se snadno zaplní, takže ačkoli děti potřebují energii, obecně jim nedávejte jídla sestávající pouze ze surovin s vysokým podílem vlákniny, jako je tmavý či celozrnný chléb. 

     

    Tuky jsou důležité pro tvorbu energie a obsahují hodnotné vitamíny, jako například vitamín A. Mezi jídly pro děti by se tedy neměly objevovat nízkotučné varianty jinak výživných potravin jako jsou sýry či jogurty.

    Jak připravovat jídla pro děti od dvou let


    Během druhého roku věku je u dětí poměrně obvyklé, že začnou odmítat nové potraviny nebo potraviny, které dříve zřejmě jedly rády. Dobrá zpráva je, že pokud dítěti v této fázi nabídnete široký výběr potravin, snížíte tím pravděpodobnost, že dítě jako starší projde fází, kdy bude v jídle vybíravé. 

     

    Zkoušejte nabízet různé alternativy potravin tak, abyste pokryli nutriční požadavky daného věku. A i když dítě v jídle přeci jen vybíravé bude, většina dětí se časem naučí jíst potraviny, které vidí konzumovat své rodiče a ostatní děti. Proto je dobré co nejčastěji jíst spolu s dítětem a některá jídla načasovat jako společná s dalšími dětmi. Pomůže jim to také při rozvíjení sociálních dovedností.

    Doporučené výživové dávky dětí ve věku 1 - 3 roky 


    Denní energetický příjem v tomto věku by se měl pohybovat okolo 1100 kcal u chlapců a 1000 kcal u dívek. Chlapci potřebují 14 g proteinů denně a dívky 13 g. Tuky by měly tvořit 30 - 40 % celkového energetického příjmu a množství sacharidů se dle poměru proteinů a tuků stanovuje dopočtem.

    Třídenní zdravý jídelníček pro děti


    První den
     

    Snídaně:

    Kukuřičné lupínky a kiwi

     

    Oběd:

    Kuřecí kari s rýží a květákem vařeným v páře

    Jogurt míchaný s čerstvým pyré z manga

     

    Večeře:

    Těstoviny s omáčkou ze sladkých paprik

    Vaječný krém s malinami

     

    Jednohubky:

    Plátky kiwi, růžičky květáku, chlebové tyčinky, vařené kousky těstovin

     

    Druhý den
     

    Snídaně:

    Dětské müsli s borůvkami

     

    Oběd:

    Těstoviny s boloňskou omáčkou

    Měsíčky mandarinek

     

    Večeře:

    Karbanátky z ryby a brambor s restovanou zeleninou

    Smoothie z broskví a malin

     

    Jednohubky:

    Borůvky, vařené kousky těstovin, restované zeleninové tyčinky

     

    Třetí den
     

    Snídaně:

    Míchané vajíčko s toastovými tyčinkami

     

    Oběd:

    Jehněčí s kuskusem a zeleninou vařenou v páře

    Rýžový puding

     

    Večeře:

    Chřest se sýrem feta

    Jahody

     

    Jednohubky:

    Kousky zralé hrušky, zeleninové tyčinky vařené v páře, cherry rajčátka

     

    Prosím berte na vědomí, že informace poskytnuté v těchto článcích jsou všeobecné rady a neměly by být zaměňovány s radami lékaře. Pokud vy, vaše miminko nebo někdo z vaší rodiny trpíte závažnými nebo dlouhotrvajícími symptomy, nebo potřebujete konkrétní radu od odborníka, tak se prosím obraťte na odbornou lékařskou péči. Philips AVENT není zodpovědný za žádné škody způsobené nakládáním s informacemi poskytnutými na těchto webových stránkách.

    Doporučené produkty Philips Avent

    Rodičovství. Návod na něj sice není, ale zato je tady podpora


    Získejte 25% slevu do philips.cz/obchod okamžitě.
    Chcete bezplatné, přizpůsobené rady a slevy přímo do své poštovní schránky?
    Ikona pošty