1
0

Nákupní košík

Ve vašem nákupním košíku nejsou aktuálně žádné položky.

    • Doprava zdarma na vše

    • Zákaznická podpora 7 dní v týdnu

    • Nákup přímo od Philips

    • Vrácení zboží do 30 dní

    Čistička vzduchu

    Jak na zdravý spánek?

      Ve většině případů můžeme kvalitu svého spánku ovlivnit sami. Víte, jaké zásady spánkové hygieny byste měli dodržovat? A jak je čerstvý vzduch pro váš zdravý spánek významný?

      Důležitá pravidla spánkové hygieny


      Říkáte si při každodenním ponocování, že si to o víkendu vynahradíte? Potřebujete před spaním ještě omrknout aktuální příspěvky na sociálních sítích? Mějte stále na paměti, že všechny malé i velké zlozvyky snižují výslednou kvalitu spánku. A spánek jako takový – ať se nám to líbí či ne – je z biologického hlediska nepostradatelný.

      Denní pravidla


      Pravidla spánkové hygieny můžeme rozdělit na denní a večerní, potažmo noční. Možná vás to překvapí, ale i činnosti přes den ovlivňují váš spánek. Základní pravidlo každého dne zní jednoduše – unavit se!
      Dostatek aktivního pohybu pomáhá ke kvalitnímu spánku, naopak nedostatek pohybu může přispět k nespavosti. Vyvarovat byste se také měli konzumaci tučných a sladkých jídel, kouření, pití energetických nápojů a alkoholu, a to jak během dne, tak i večer.
      Zdravý spánek s čističkou vzduchu

      Večerní pravidla

       

      Cílem večerních pravidel spánkové hygieny je ukolébat vás ke klidnému spánku. Proto byste organismus nikdy neměli zbytečně zatěžovat, například těžkým jídlem, případně mlsáním těsně před spaním, nebo náročnými fyzickými aktivitami.

       

      Před spaním byste měli také omezit sledování televize, počítačů a telefonů. Tzv. modré světlo z monitorů totiž výrazně snižuje kvalitu spánku. Zjednodušeně řečeno, záření z displejů říká vašemu mozku, že je den – a tedy není ještě čas jít spát. Tím se dostáváte do bludného kruhu ospalosti a nemožnosti usnout.

       

      Ulehávat se snažte vždy ve stejnou dobu, náhlé změny v režimu mohou způsobit, že stejně neusnete. Pokud se chcete vyvarovat vstávání s nepříjemnými bolestmi hlavy, pálením očí a vyšší náchylností k virovým onemocněním, zajistěte před spaním vhodnou teplotu a vlhkost vzduchu v ložnici.

       

      V případě, že uvedená pravidla dodržujete, ale přesto se cítíte nadměrně unavení, nesoustředění a podráždění, anebo ve spánku často chrápete či lapáte po vzduchu, vyhledejte specialistu na spánek. Před návštěvou doktora si udělejte kvíz příznaků spánkové apnoe.

      Ideální podmínky pro zdravý spánek

      Ideální teplota na spaní 

       

      Ideální pokojová teplota by měla být nižší, tedy mezi 16 až 18 °C, maximálně do výše 20 °C. Pokud by teplota v ložnici byla vyšší, hrozí vám narušení biologického rytmu spánku a bdění.

       

      Nízká teplota na spaní velmi pomáhá posilování imunitního systému. Tělo zakryté přikrývkou uchovává tělesnou teplotu, hlava je vystavena chladu, čímž jednak dochází skrze ni k odvádění přebytečného tepla, jednak tím lépe prokrvujete mozek a urychlujete procesy v těle.

      Ideální vlhkost vzduchu na spaní

       

      Doporučená vlhkost v bytě je v zimě 45 až 60 % relativní vlhkosti a v létě pak od 40 do 55 %. Relativní vlhkost je veličina udávající vlhkost vzduchu v procentech, kdy 100 % znamená maximálně vlhký vzduch a 0 % zcela suchý vzduch.

       

      Pokud je vlhkost v místnosti příliš nízká, trpí vaše dýchací cesty a mohou vznikat zdravotní problémy, například záněty nosohltanu, či onemocnění horních i dolních cest dýchacích. Naopak u příliš vlhkého vzduchu hrozí vznik plísní.

      zdravý vzduch v domácnosti

      Jak na zdravý a čerstvý vzduch pro kvalitní spánek


      Ideální teplotu a vlhkost v pokoji docílíte dostatečným větráním, kvalitním zateplením domu, dobře těsnícími okny i dveřmi a odpařováním vody s pravidelným měřením vlhkosti vzduchu pomocí vlhkoměru.

      Problémem však může být, pokud bydlíte v oblasti se znečištěným ovzduším a četnými alergeny. Větrání v takovém případě nemusí vždy znamenat, že vpouštíte do domu čistý vzduch. Přestože se emise škodlivých látek v České republice stále řeší, většina domácností i dnes žije v nevyhovujícím prostředí.
       

      Znečištěný vzduch může výrazně zhoršit kvalitu spánku. Škodlivé látky se usazují v těle a zhoršují dýchání. Vy se pak můžete v noci probouzet s bolestmi hlavy či dokonce podrážděnými sliznicemi. Zvláště u alergiků a astmatiků může špatný vzduch vést až ke zdravotním problémům. Čerstvý a čistý vzduch je základem hlubokého a nepřerušovaného spánku. Jedině tak se může vaše tělo skutečně zregenerovat a nabrat energii do dalšího dne.

      Zdravý spánek s čističkou vzduchu

      Přístroje vytvářející kvalitní ovzduší 


      Vhodným řešením jsou čističky a zvlhčovače vzduchu, které pro vás produkují čerstvý, a hlavně zdravý vzduch. Vybírejte je podle velikosti vaší ložnice, abyste tak zajistili správnou cirkulaci vzduchu.

      Čističky vzduchu zachytí a odstraní až 99,97 % alergenů, jako jsou pyl, roztoči, spory plísní, nečistoty, kouř, bakterie či viry. Vzduch nejlépe vyčistí vícevrstvý filtrační systém, který dokáže odstranit vše od velkých částic až po ultrajemné částice o velikosti pouhých 0,003 µm.

      Doporučené čističky vzduchu Philips

      Zvlhčovače vzduchu na druhé straně udržují ideální vlhkost v pokoji. Odpařovací technologie zamezují šíření bakterií i bílého prachu z minerálů, vápníku a hořčíku, které voda obsahuje.

       

      Modernější přístroje již zajišťují automatizovanou monitoraci ovzduší, díky které přístroje samy vyhodnocují potřebnou intenzitu čištění či zvlhčení vzduchu, nebo noční režim redukující vyzařované světlo a hluk čističky či zvlhčovače.

      Doporučené zvlhčovače vzduchu Philips

       

      K dostání jsou také kombinované přístroje, které se dokážou postarat jak o vyčištění vzduchu, tak o jeho zvlhčení.

      Doporučené kombi čističky vzduchu Philips

      Přijdejte se k Philips a získejte výhody

      * Toto pole je povinné
      *

      *
      Philips si váží Vašeho soukromí a rozhodně jej nebere na lehkou váhu. O našich zásadách ochrany osobních údajů se dozvíte více na následujícím odkazu:http://www.philips.cz/a-w/zasady-ochrany-osobnich-dat.html. O slevu 15 % na váš nákup v online obchodě Philips lze žádat pouze jednou.