1
0

Nákupní košík

Ve vašem nákupním košíku nejsou aktuálně žádné položky.

    • Doprava zdarma na vše

    • Zákaznická podpora 7 dní v týdnu

    • Nákup přímo od Philips

    • Vrácení zboží do 30 dní

    Fritování bez oleje

    Vaření bez tuku – chutně, jednoduše, zdravě

     

    V dnešní uspěchané době na vlastní zdraví a výživu mnohdy zapomínáme. A není divu – v časopisech, na internetu, u doktora či dokonce u sousedky slýcháme neuvěřitelné množství doporučení či zákazů, které si ale často protiřečí.

    Snad nejkontroverznějším tématem je tuk. Jednou ho máme na talíři moc anebo naopak málo, jindy zase tak akorát, ale jíme ten špatný.

     

    Pravidlo „všeho s mírou“ platí i pro tuk. Jenomže v případě tuku je ta míra mnohem nižší, než bychom si mohli myslet.

    Kolik tuku potřebuje lidské tělo?

     

    Tuk je pro správné fungování lidského organismu nezbytný. Jeho nejdůležitější vlastností je schopnost uchovávat energii a zásobovat tak orgány i buňky po celý den. V tuku se navíc rozpouští hned několik životně důležitých vitamínů (především A, D, E a K). 

     

    Pozor ale na doporučený denní příjem tuku – při redukční dietě a u dětí v předškolním věku by měl být příjem kolem 50 g denně. Pro dospělé lidi se zdravou váhou lze ideální příjem určit rovnicí 1 g tuku na 1 kg váhy, tj. pro ženu s váhou 60 kg je optimální příjem tuků 60 g denně.

     

    Pro představu, taková houska se sýrem ke snídani obsahuje 13 g tuku, jogurt ke svačině dalších 7 g. A to je teprve dopoledne!

     

    Na mastný smažák nebo chipsy byste měli úplně zapomenout – nehledě na to, kolik mají v sobě škodlivých a karcinogenních látek, přijmete z nich hned celých 80 g tuků.

    Co se děje s organismem, když je příjem tuku vyšší?

     

    Tuk obsahuje více kalorií na gram než jakákoli jiná složka potravy, a tedy se nejčastěji pojí s nadváhou a obezitou. Ale tím to bohužel nekončí – nadbytečný tuk se u mnohých lidí ukládá v břišní dutině. V takovém případě nemusíte na sobě vidět ani faldík, přesto tuk významně omezuje správnou funkci orgánů. 

     

    Srdeční nemoci, zejména pak infarkty, jsou celosvětově nejčastější příčinou předčasného úmrtí a zdravotních problémů. V České republice jsou srdeční nemoci příčinou úmrtí ve 46 % případů. Druhá nejčastější příčina – nádorová onemocnění, stojí za 24 % úmrtí.

     

    V případě nemocí oběhové soustavy (na rozdíl třeba od rakoviny, mozkových či dýchacích nemocí) lze zcela jednoznačně určit hlavní příčinu, a tou je právě přílišná konzumace tuku, který ucpává tepny a omezuje krevní oběh. 

     

    Tuk je tak větší zabiják než třeba kouření. A nezapomínejte, toto riziko se týká všech, i lidí se zdravou váhou či dokonce podváhou.

    Není tuk jako tuk

     

    Jistě jste se již setkali s označením „zdravý tuk“ – příkladem může být aktuální módní vlna extra panenského olivového oleje. To je ale velmi zavádějící, protože opravdu všechny tuky konzumované nad doporučenou denní dávku škodlivé jsou. Raději proto říkejme víc a míň škodlivé tuky.

     

    Ty vůbec nejhorší jsou živočišné tuky – tedy zejména ty, které najdeme v tučném mase. Pro dosažení doporučené denní dávky proto raději volte drůbeží maso nebo rostlinné tuky. Ideální jsou ořechy a semínka, ale tuk má v sobě i ovoce a zelenina. Třeba avokádo je považované za velmi tučné, obsahuje téměř dvakrát víc tuku než vepřové maso.

    Olivový olej

    Základem je vhodná příprava pokrmů

     

    Dostatek tuků tedy vaše tělo přijme ze surovin. Další tepelná úprava pokrmů s použitím oleje či másla může příjem tuku z jinak zdravého jídla i zdvojnásobit.

     

    Jak tedy připravit jídlo, které je nejen vyvážené, ale i chutné? Způsobů je hned několik.

     

    Sotýrování je metoda, kdy se na menší kousky nakrájená zelenina a maso krátce a zprudka osmaží na suché pánvi s nepřilnavým povrchem. Aby se jídlo nelepilo na pánev, můžete tuk nahradit jinou tekutinou – nejlépe vývarem, ale postačí i voda. Použijte pouze pár čajových lžiček, a až se tekutina vypaří, dokapejte další. Jídlo neustále míchejte.

     

    Vaření v páře je oblíbeným způsobem přípravy jídel pro děti. Zelenina neztratí své vitamíny, jako je tomu u vaření. Při správném dochucení si na své přijdou i dospělí gurmáni.

     

    Nemusíte se ale vzdávat pokrmů, které se připravují fritováním. Řešením je fritování bez použití oleje, na které je určena horkovzdušná fritéza. V tomto přístroji můžete samozřejmě také připravovat jídla, která běžně smažíte na pánvi.

    Zdravé fritování

     

    Technologický pokrok se týká i zdravého stravování. Díky horkovzdušné fritéze si připravíte svůj oblíbený pokrm téměř zcela bez oleje. Můžete v ní smažit, grilovat, péct či restovat. V AirFryeru připravíte hranolky, kuřecí paličky či pečenou zeleninu. S minimem tuku a za kratší dobu než v troubě.

    Horkovzdušná fritéza Philips AirFryer

    Horkovzdušná fritéza totiž maximálně využívá tuk obsažený v samotných surovinách. Olej tak už nepotřebujete, a váš doporučený denní příjem je mnohem jednodušeji dosažitelný. Za zmínku také stojí fakt, že přepálený olej je významným karcinogenem, a tak vám fritování bez oleje šetří zdraví dvojím způsobem. 

     

    Není třeba se obávat, že jídlo připravené v horkovzdušné fritéze přijde o zlatavou krustu a typickou křupavost. Fritování v horkovzdušné fritéze navíc nedoprovází nepříjemný zápach a pachuť, jako v případě smažení v litrech často přepáleného oleje.

    Kromě jednoznačného benefitu pro vaše zdraví vám horkovzdušná fritéza přinese celou řadu dalších výhod:

     

    • Široká škála způsobů úpravy jídla.
    • Jednoduché ovládání zmáčknutím knoflíku.
    • Minimalizace zápachu a pachutě přepáleného oleje.
    • Příprava jídel bez potřísnění kuchyně olejem.
    • Snadné čištění bez odstraňování silné vrstvy mastnot.
    • Nezanášíte odpadové trubky.
    • Neznečišťujete odpadové vody tukem, který omezuje funkci čističek.
    Smažení bez oleje je budoucnost a zdravé hranolky tak už nejsou jenom snem všech jedlíků. Díky fritovacímu hrnci bez oleje můžete s čistým svědomím mlsat vše – chutně, jednoduše a zdravě.
    • Hlavní chody
      Recept na kořeněná kuřecí stehýnka s barbecue | Philips

      Recept na kořeněná kuřecí stehýnka s barbecue | Philips

      Zobrazit recept
    • Hlavní chody
      Recept na ratatouille | Philips

      Recept na ratatouille | Philips

      Zobrazit recept
    • Hlavní chody
      Recept na kořeněné selské brambory | Philips

      Recept na kořeněné selské brambory | Philips

      Zobrazit recept
    • Předkrmy a zákusky
      Recept na thajské rybí koláčky s mangovou směsí | Philips

      Recept na thajské rybí koláčky s mangovou směsí | Philips

      Zobrazit recept

    Přijdejte se k Philips a získejte výhody

    * Toto pole je povinné
    *

    *
    Philips si váží Vašeho soukromí a rozhodně jej nebere na lehkou váhu. O našich zásadách ochrany osobních údajů se dozvíte více na následujícím odkazu:http://www.philips.cz/a-w/zasady-ochrany-osobnich-dat.html. O slevu 15 % na váš nákup v online obchodě Philips lze žádat pouze jednou.
    Philips AirFryer

    Philips AirFryer XXL

    HD9650/90
    Philips AirFryer
    Prodejní cena Philips
    Prodejní cena Philips

    Přijdejte se k Philips a získejte výhody

    * Toto pole je povinné
    *

    *
    Philips si váží Vašeho soukromí a rozhodně jej nebere na lehkou váhu. O našich zásadách ochrany osobních údajů se dozvíte více na následujícím odkazu:http://www.philips.cz/a-w/zasady-ochrany-osobnich-dat.html. O slevu 15 % na váš nákup v online obchodě Philips lze žádat pouze jednou.