Minulý rok byl výzvou pro všechny, v porovnání s globální finanční krizí roku 2009 neovlivnila pandemie jen živobytí lidí, ale i jejich zdraví. Vzhledem k lockdownům a zákazům vycházení se změnily modely chování, takže lidé nejezdí autem až tak často a uvažují o svých automobilech jinak. Poklesly prodeje nových vozidel, což ovlivnilo v menší míře i poprodejní služby. Finanční nejistota znamená, že si mnoho lidí ponechává svoje auta déle. Poprodejní trh se celkově snížil asi o 15 %, ačkoliv se tento obrázek v různých zemích podstatně liší. Jako první změnu pocítila Čína, následovaná Koreou, Japonskem a zbytkem Asie. Potom přišla Evropa, Latinská Amerika a Spojené státy, přičemž ve všech regionech došlo ke zpomalení na konci druhého čtvrtletí. Rychlost a velikost změny závisela na typu lockdownu, který jednotlivé země zavedly. V některých zemích musely zavřít maloobchody, jinde autodílny, někdy oboje. Všimli jsme si také, že se lišila reakce spotřebitelů v různých městských oblastech, takže se jedná o komplexní obraz. Obtížná byla organizace výroby a přístup k součástkám. Jako dodavatel OEM máme vlastní továrny, z nichž některé byly uzavřeny, takže jsme museli být při výrobě pružní. Snižovat a zase zvyšovat rychlost výroby je ošidné, protože pandemie uzavírá a znovu otevírá trhy. Další bolehlav představovala logistika – kupříkladu hladce nefungovala letecká přeprava. Pomalejší prodeje způsobené poklesem trhu byly samozřejmě nepříjemné, ale největší výzvou a naší hlavní prioritou bylo a stále je zaručit bezpečnost všech našich zaměstnanců. Krize s nemocí Covid-19 způsobila, že spotřebitelé začali dávat přednost komfortu a bezpečnosti. Jsme dobře připraveni na tuto poptávku reagovat, protože naše osvětlení hraje v bezpečnosti silničního provozu velkou úlohu a můžeme nabídnout širokou škálu příslušenství zaměřeného na komfort, například osvěžovače vzduchu. Lidé také automobily jiným způsobem používají, méně je v poslední době sdílí a méně cestují hromadnou dopravou, což znamená, že je na silnicích více aut. Naproti tomu práce z domova pro mnoho z nás zamezila dennímu dojíždění do kanceláří. Poprodejní trh se dává dohromady, oblast od oblasti se ale liší v tom, jak rychle. Například situace v Evropě je nejasná. Jaký dopad budou mít vakcinační kampaně, jaká omezení se zruší, budou mít lidé opět důvěru v cestování? Myslíme si, že rok 2021 bude pro podnikání lepší, ale spotřebitelé budou i nadále opatrní. Neočekáváme tak výrazné výkyvy poptávky, jako jsme jich byli svědky v minulém roce. Později bude změna ještě lineárnější s tím, jak budou pokračovat trendy, které jsou již ve hře, například objednávání online.
Rok 2020 se lišil od všech předchozích let, neboť celosvětová pandemie změnila způsob, jakým žijeme. Lockdowny narušily každodenní rutiny, maloobchod se stále více přesunuje na internet a běžná je nyní práce z domova. Stejně jako mnohá odvětví se i automobilový sektor rychle adaptoval.
Jaký dopad má nemoc Covid-19 na poprodejní služby v automobilovém průmyslu v roce 2020?
Byly všechny oblasti postiženy stejně?
Jaká byla největší výzva, které sektor musel čelit?
Všimli jste si nějakých změn v tržních trendech?
Máme se v roce 2021 a následujících letech na co těšit?
Možná máte také zájem o:
Průvodce pro nalezení správné žárovky
Nakupte automobilové výrobky Philips online nebo v prodejně, kterou máte poblíž
Sháníte pro svůj automobil vyměnitelné žárovky Philips?
Nejvyšší prioritou společnosti Philips je zajišťování maximální spokojenosti zákazníků, kteří kupují originální výrobky Philips.
Výměna žárovek ve světlometech vozidla Peugeot 308
Výměna žárovek ve světlometech vozidla Range Rover Evoque
Výměna žárovek ve světlometech vozidla Mini Cooper Countryman
Výměna žárovek ve světlometech vozidla Volkswagen Golf VII