Proč hrají dlouhodobí partneři v oblasti distribuce klíčovou roli v globalizaci prodeje automobilového osvětlení?
Všechny naše automobilové produkty mají kvalitu originálního vybavení a nabízejí nejlepší výkon ve své třídě pro výrobce automobilů i trh poprodejních služeb po celém světě. Jako autoři xenonových světlometů jsme dosáhli zásadních inovací, jsme průkopníci v používání halogenů a dnes jsme předními výrobci žárovek LED. Společnost Ultinon Motion vyvíjí, vyrábí a distribuuje výrobky automobilového osvětlení Philips. Naše žárovky najdete v každém třetím autě na světě, což nás na tomto trhu staví na přední pozici.
Na stále globálnějším trhu je zásadní konzistence. To znamená, že máme jednotný přístup k zákazníkům, ať už sídlí kdekoli. Proto jsme harmonizovali způsoby, jak s nimi v mezinárodním měřítku spolupracujeme (při zachování určité místní flexibility) a přizpůsobili své produkty, služby a ceny. To vše podporuje strategie řízení kanálů založená na úzce propojené skupině silných regionálních lídrů.
Automobilové poprodejní a spotřebitelské kanály se mění rychleji než kdy dříve. Historické hranice, které dříve řídily naše odvětví, v mnoha zemích mizí. V praxi to znamená, že každý vypadá, že zdánlivě každý prodává všude. Myslím, že je třeba se vrátit k základům a jasně porozumět tomu, co komu prodáváme a proč. Pokud se zaměříme na tyto základy, záležitosti související s kanály, jako jsou marketingové aktivity, produktové strategie, cenotvorba a služby, se stanou přímočařejšími.
V oboru automobilového osvětlení působíme na většině trhů již desítky let, takže máme s mnoha svými zákazníky dlouhodobé vztahy. Pokud jde o výběr nových partnerů nebo distributorů, upřednostňujeme dlouhodobý potenciál před rychlými úspěchy. Často navazujeme spolupráci s distributory, kteří sdílejí naši víru v důležitost inovace, zapojení zákazníků a udržitelný růst.
Naše distribuční strategie je založena na principu být „všude, ale ne kdekoli“. Zajišťujeme plné pokrytí trhu prostřednictvím schopných, stejně smýšlejících partnerů. Očekáváme, že pro ně bude příjemné pracovat s prvotřídními produkty v kvalitě originálního vybavení a službami, a že budou uvažovat v dlouhodobém horizontu. Věříme, že kombinovaný přístup k našimi distribučním partnerům představuje nejlepší způsob, jak přesvědčovat instalační techniky a uživatele, aby pro svá vozidla požadovali kvalitní díly. Tento druh úzkého partnerství pomáhá jak nám jako výrobcům, tak i našim distributorům, porozumět měnícímu se trhu a přizpůsobit se mu. Rozhodujícím faktorem je, že chceme působit napříč celým automobilovým poprodejním trhem, ať už se jedná o velkoobchod, tradiční maloobchodní prodej nebo elektronický obchod.
Kvůli globalizaci a novým technologiím je trh stále složitější. Díky přístupu k informacím, které rychle přibývají, je pro nás absolutně nezbytné mít lidi, kteří dokáží údaje interpretovat, identifikovat klíčové body a jednat na jejich základě. Protože se hranice mezi prodejními kanály pomalu stírají a rozšiřuje se elektronický obchod, musí být naši zaměstnanci schopní vidět trh jako celek a jednat včas, aby vyřešili problémy dříve, než vyeskalují. Kdekoli je to možné, chceme, aby naši zaměstnanci našli motivaci pro podporu růstu našich zákazníků. To například znamená zaměření na aktivity vyprodávání místo nákupu.