• Doprava zdarma: 2-3 pracovní dny

  • Záruka 2+1 rok na vše z osobní péče a Avent

  • Vrácení zboží do 30 dní

0

Nákupní košík

Ve vašem nákupním košíku nejsou aktuálně žádné položky.

      Vytrvalost, výkon a spolehlivost na rallye Dakar 2019


      Xavier de Soultrait, rallye motocyklista sponzorovaný produkty automobilového osvětlení Philips, si s námi povídal o tom, co obnáší absolvování legendárního závodu rallye Dakar. .


      ; Tvrdý trénink na jeden z nejnáročnějších závodů rallye na světě .

      „Máme stejný základní tréninkový program jako všichni sportovci – cyklistiku, běh, plavání, posilování – který přizpůsobujeme fyzickým požadavkům, jaké jsou na nás kladeny. Na Dakaru jsou dny dlouhé a nabité akcí. Vstáváme ve 3 hodiny ráno a poté jedeme dvě hodiny, abychom se dostali na začátek etapy „Special“. Special trvá 4 až 5 hodin na rozpáleném slunci. Je velké horko a fyzicky je to opravdu náročné. A náročné je to i psychicky. Dakar trvá 10 dní, během kterých urazíme 500 až 600 kilometrů. Proto je to také jeden z nejobtížnějších závodů na světě. Musíte se snažit a bojovat až do konce, protože často rozhodne o vítězích a poražených posledních několik dní. Velký význam pro mě navíc v soutěžích má i navigace; v tom jsem dobrý. Trávím celé týdny procvičováním navigačních dovedností, je to něco jako moje osobní křižácká výprava. V Peru se někdy snadno stalo, že se člověk ztratil v rozlehlých pouštích nebo vjel do nesprávného údolí, což ho pak stálo drahocenný čas. Navigace je poměrně složitá věc. Je skvělé, když jsou k dispozici trasy. Pokud ale žádné k dispozici nejsou, musíte držet směr znázorněný v navigaci, v neznámém prostředí, kde se nedá jet přímo. Pak je velmi těžké najít kontrolní body. A zatímco hledáte směr, musíte stále jet rychle!


      Skvělý mechanik a tým

      Přejet cílovou čáru je vítězstvím samo o sobě. Na čem však v této rallye opravdu záleží, je nápor, který kola a součástky snesou, aniž by se rozbily. Výměna motoru znamená 15minutový postih; dvě změny vás stojí hodinu. Proto musí být technologie také stále odolnější, trvanlivější a efektivnější. Celý tým doprovází tři mechanici: technik pro elektronické systémy motocyklu, který hlídá například směs paliva v různých nadmořských výškách a teplotách, správce motoru a specialista na zavěšení kol. Každý jezdec má svého vyhrazeného mechanika, který se věnuje každodenní údržbě. Hodně jsme využívali dílenské svítilny. Jednak proto, že po etapách můžeme přijet pozdě večer. Pak také musí mechanici na některém motocyklu někdy pracovat celou noc. Profesionální dílenské svítilny Philips jsou úžasné: jsou velmi výkonné, snadno se s nimi manipuluje, zejména s těmi předními, které používáme často, díky jejich teplotě bílé barvy vidíme, co děláme. Často strávíme několik hodin ve tmě něčím, co nazýváme jako „spojení“, což znamená vyjet z místa, kde jsme strávili noc, na začátek etapy. V těchto situacích je osvětlení zásadní. Silnice jsou často malé, jsou na nich toulavá zvířata a mnoho překážek. Vy i motocykl se musíte dostat na startovní čáru etapy Special bezpečně a v pořádku. Velká technická asistenční vozidla jsme vybavili žárovkami Philips MasterDuty 24 V pro přední světlomety s vysokou odolností proti vibracím a prodlouženou životností. V Jižní Americe mohou nákladní vozy překonat mnoho kilometrů, někdy i na samotné trase rallye. 


      Vítězství v etapě

      Vítězství v etapě je fantastické. Ze strategického hlediska to však není vždy nejlepší způsob, jak závod vyhrát. Když vyhrajete etapu, začínáte tu další z prvního místa, což znamená, že jste tím, kdo prorazí cestu a otevře trasu. To samozřejmě usnadňuje závod soupeřům, kteří jsou za vámi, zatímco vy můžete ztratit mnoho času v pořadí. Také to, čemu říkáme „fesh-fesh“, dokáže opravdu potrápit. Je to velmi jemný prach, do kterého se motocykl boří. Nevíte, co je pod ním – mohou to být kameny, které prorazí pneumatiku nebo způsobí váš pád. Etapa, kterou jsem vyhrál, číslo 3, byla v Dakaru mým zatím největším momentem. Bylo to moje první oficiální etapové vítězství!“

      Navigace aneb jak se neztratit v poušti
      Při závodech se zaměřuji hlavně na navigaci, v tom jsem dobrý. Trávím celé týdny procvičováním navigačních dovedností, je to jako moje osobní křížová výprava. Hodně naviguji v pouštích Maroka nebo Jižní Ameriky. Cílem je získat cit pro téměř jakékoli místo, a pokud se bude příští Dakar konat někde, kde jsem už trénoval, tak tím lépe! Znalost navigace je součástí celkové závodní strategie Dakaru.
      V Peru se někdy snadno stalo, že se člověk ztratil v rozlehlých pouštích nebo vjel do nesprávného údolí, což ho pak stálo drahocenný čas. Navigace je poměrně složitá věc. Je skvělé, když jsou k dispozici trasy. Pokud ale žádné k dispozici nejsou. musíte držet směr znázorněný v itineráři, v neznámém prostředí, kde se nedá jet přímo. Pak je velmi těžké najít kontrolní body. A zatímco hledáte směr, musíte stále jet rychle!
      Každou noc musíte pracovat na itineráři; to mi trvá 4 až 5 hodin. Jakmile máte itinerář, převede se na navigaci GPS. Od té chvíle se musíte pečlivě připravovat na další fázi. Například znalost typu a konzistence půdy vám umožní vybrat si správné pneumatiky. Čím více informací máte, tím lépe si na trati vedete. Často provádím průzkum na zemi.


      Zásoby na cestě 
      Pokud jde o zásoby, máme s sebou 3 litry vody a 3 litry tekuté stravy pro sebe a k tomu 3 litry vody na motocykl, pro případ nouze. Tekutá strava je prášek, který mícháme s vodou, stejný si berou námořníci na závodní jachty. Do kapes si také beru nutriční tyčinky. Po každých 200 kilometrech je stanice na doplňování paliva; na měkkém terénu spotřebujeme až 12 až 13 litrů paliva na 100 kilometrů (v motorce máme přibližně 30 litrů paliva a musíme být schopni ujet 200 km). Já osobně vypiju 6 až 7 litrů vody denně.

      Opravdová vášeň 
      Moji rodiče a prarodiči jezdili na motorkách. Můj otec soutěžil v regionálních závodech. Takže jsme měli motocykl doma. Krok za krokem jsme se k tomu moji dva bratři a já dostali také. Tak se z toho stala vášeň: myslel jsem jen na motorky a závodění. Během svátků a o víkendech jsem si přivydělával, abych mohl zaplatit motorku, vybavení a závodní poplatky. Skončil jsem jako jezdec ve francouzském šampionátu, pak v evropském šampionátu a pak i na Enduru. Nakonec rallye Dakar. Po svém druhém závodě si mě všimla Yamaha a připojil jsem se k oficiálnímu týmu.
      Od dětství jsem snil o Dakaru, od chvíle, kdy jsem ho sledoval v televizi. Nikdy jsem si nedokázal představit, že ho pojedu. A teď jsem tady, spolu s nejlepšími jezdci na světě, a dokonce jsem vyhrál etapu!


      Pochopit a zvládnout nebezpečí
      Na Dakaru jezdíme opravdu rychle. Všichni víme, že Dakar není žádná procházka růžovým sadem, a k nehodám může dojít velmi rychle. Loni po pádu jsem si na šestkrát zlomil loket. V zápalu okamžiku jsem si ani neuvědomil, že jsem si něco zlomil. Ale po 15 kilometrech jsem si musel přiznat pravdu a z rallye odstoupit.
      Jde o vítězství, ale ne za každou cenu. Jste daleko od složitější lékařské pomoci, a pokud máte nehodu, jste uprostřed ničeho: napřed pro vás musí přijet a vyzvednout vás, a pak vám zajistí lékařské ošetření. To může chvíli trvat. Takže abyste mohli závod vyhrát, musíte jet rychle, ale musíte vědět, jak se chránit a jak se vyhnout vážným nehodám.
      Bez pevného bodu, na který se můžete zaměřit v dunách, mohou někteří jezdci, jako jsem třeba já, trpět dunovou nemocí. Je to opravdu těžké. Musíte se velmi dobře znát a naučit se, jak to zvládnout. Vestibulární terapie mi pomáhá udržet si smysl pro rovnováhu na dunách.


      Další informace: www.philips.com/xavier
      Jako přední společnost zabývající se řešeními osvětlení pro automobilový průmysl je společnost Lumileds držitelem licence k používání značky Philips pro své portfolio výrobků z oblasti automobilového osvětlení a příslušenství. Již více než 100 let zaujímá osvětlovací řešení značky Philips přední místo v technologii osvětlení automobilů. Bezkonkurenční inovace designu a přísné výrobní standardy zaručí, že při nákupu výrobků společnosti Philips získáte kvalitu.
       

      O společnosti Lumileds 

      Pro společnosti působící v oblasti automobilového průmyslu, mobilních technologií, IoT a osvětlení, které vyžadují inovativní osvětlovací řešení, je společnost Lumileds přední světovou společností zaměstnávající více než 9 000 členů týmů působících ve více než 65 zemích. Pro společnost Lumileds jsou její zákazníci partnery, s nimiž společně posouvá hranice světla. 

      Pokud chcete získat podrobnější informace o našem portfoliu osvětlovacích řešení, navštivte stránku lumileds.com.

      Možná máte také zájem o:

      Zjistěte více

      Kde nakoupit

      Kde nakoupit

      Nakupte automobilové výrobky Philips online nebo v prodejně, kterou máte poblíž

      Automobilová podpora

      Automobilová podpora

      Sháníte pro svůj automobil vyměnitelné žárovky Philips?

      Autenticita výrobků společnosti Philips

      Autenticita výrobků společnosti Philips

      Nejvyšší prioritou společnosti Philips je zajišťování maximální spokojenosti zákazníků, kteří kupují originální výrobky Philips.

      Jak vyměnit světlomety?

      Výměna žárovek ve světlometech vozidla Peugeot 308

      Výměna žárovek ve světlometech vozidla Peugeot 308

      Výměna žárovek ve světlometech vozidla Range Rover Evoque

      Výměna žárovek ve světlometech vozidla Range Rover Evoque

      Výměna žárovek ve světlometech vozidla Mini Cooper Countryman

      Výměna žárovek ve světlometech vozidla Mini Cooper Countryman

      Výměna žárovek ve světlometech vozidla Volkswagen Golf VII

      Výměna žárovek ve světlometech vozidla Volkswagen Golf VII

      Optimálních možností prohlížení našich stránek dosáhnete v nejnovější verzi prohlížečů Microsoft Edge, Google Chrome nebo Firefox.