Z kávovaru Philips nevytéká žádná káva
Jestliže z kávovaru Philips nevytéká káva, další možné příčiny a způsoby, jak problém vyřešit, naleznete níže.
Jestliže si toho všimnete, když přístroj používáte poprvé, může být v takovémto případě normální, že z kávovaru vyjde jen pár kapek kávy. Po přípravě několika dalších šálků byste už měli získat očekávané množství kávy.
-
Zachycený vzduch brání tomu, aby voda řádně tekla
- Jestliže kávovar vydává hlasitý zvuk a z nádržky na vodu neteče voda, je to většinou způsobeno zachyceným vzduchem.
Vyřešit to pomohou následující kroky:
1. Přístroj VYPNĚTE.
2. Vyprázdněte nádržku na vodu a vyjměte filtr AquaClean (nebo jiný filtr, který přístroj používá)
3. Nádržku na vodu naplňte vodou a umístěte ji zpět na místo
4. Znovu přístroj ZAPNĚTE. Až se přístroj zahřeje, zvolte horkou vodu a nechte vytéci 2–3 šálky horké vody.
Pokud používáte vodní filtr AquaClean, následujícím doplňkovým postupem zajistíte, aby byl filtr připraven k použití a správně nainstalován:
1. Vodním filtrem AquaClean třeste po dobu 5 sekund
2. Filtr podržte vzhůru nohama v nádobě/misce s vodou a počkejte, až z něho nebudou vycházet žádné bublinky
3. Vložte filtr zpět do nádržky na vodu a nádržku na vodu naplňte vodou
4. Přístroj restartujte, vypněte jej a znovu zapněte
5. Zvolte horkou vodu a nechte vytéci 2–3 šálky horké vody.
Poznámka: Jestliže jste filtr AquaClean používali více než tři měsíce, vyměňte ho. Jestliže se používal po delší dobu, může být tento filtr ucpaný. -
Spařovací jednotka je špinavá nebo ucpaná
- Jestliže je spařovací jednotka znečištěná nebo ucpaná, může jít o příčinu, proč kávovar nedokáže kávu připravit.
Aby se tomu zabránilo, je důležité spařovací jednotku každý týden proplachovat, jak je vysvětleno v následujícím postupu (nebo se můžete podívat na naše výukové video).
1. Kávovar VYPNĚTE. Počkejte 15 až 20 sekund, dokud se úplně nevypne a přestane vydávat jakékoli zvuky
2. Otevřete servisní dvířka a vyjměte spařovací jednotku. Vyjmout ji můžete tím, že stisknete tlačítko „PUSH“ na pravé straně, podržíte ho a jednotku vytáhnete směrem k sobě
3. Spařovací jednotku důkladně opláchněte vlažnou tekoucí vodou a než ji vložíte zpět, nechte ji na vzduchu uschnout.
Poznámka: K důkladnému vyčištění spařovací jednotky doporučujeme použít tablety Philips pro odstranění kávového oleje (CA6704). -
Ucpaná výpust kávy
- Dalším důvodem, proč žádná káva nevytéká, může být ucpaná dávkovací výpust.
Tu můžete vyčistit pomocí čistidla na dýmky nebo jehlou, čímž ji zbavíte nečistot.
-
Použití funkce předem mleté kávy
- Jestliže se při použití funkce předem namleté kávy překročí správné množství namleté kávy, může to způsobit přeplnění spařovací jednotky: mletá káva bude vyhozena a z přístroje nebude vytékat káva.
Aby se tomu při použití funkce předem namleté kávy zabránilo: Přesvědčte se, že je před přidáním předem namleté kávy do přihrádky na předem namletou kávu přístroj řádně zapnutý. Přiloženou lžící odměřte pouze jednu plnou dávku mleté kávy a nahoře zarovnejte.
-
Z přístroje je třeba odstranit vodní kámen
- Jestliže v kávovaru vzniknou nánosy vodního kamene, může to vést k poruše.
Všechny kávovary Philips mají vyhrazený ukazatel odstranění vodního kamene a doporučujeme přístroj vodního kamene zbavit ihned, jakmile to přístroj signalizuje.
-
Přihrádka na mletou kávu je ucpaná
- Další možnou příčinou, proč z přístroje nevytéká káva, je přihrádka na předem namletou kávu.
Jestliže je na vině tato příčina, lze postupovat podle níže uvedeného postupu nebo podle instruktážních filmů:
1. Kávovar VYPNĚTE. Počkejte 15 až 20 sekund, dokud se úplně nevypne a přestane vydávat jakékoli zvuky
2. Otevřete servisní dvířka a vyjměte spařovací jednotku tak, že stisknete tlačítko „PUSH“ na pravé straně, podržíte je a jednotku vytáhnete směrem k sobě
3. Otevřete víko přihrádky na předem mletou kávu a vložte do ní rukojeť lžíce.
4. Pohybujte rukojetí nahoru a dolů, dokud zablokovaná mletá káva nespadne dolů.
Pokud tato řešení problém nevyřeší, obraťte se na nás a požádejte o další pomoc.