Péče o matku a dítě
Péče o matku a dítě

Jak bezpečně cvičit

Pokud se cítíte unavená více než obvykle nebo vás začala bolet záda, pravidelné cvičení je nejspíš to poslední, o co byste stála. Cvičením však můžete tyto nepříjemnosti zmírnit, pomůže vám k lepšímu spánku a dodá vám sílu. Pokud potřebujete postrčit ještě víc: díky cvičení pro vás může být později snazší vrátit se na původní hmotnost.

Nad čím je ale potřeba se zamyslet, než nazujete tenisky

Nechte si cvičení schválit od lékaře

Za některých okolností nemusí být cvičení v těhotenství bezpečné nebo s sebou nese riziko předčasného porodu. Patří sem: problémy se srdcem nebo plícemi, vysoký krevní tlak, vaginální krvácení nebo onemocnění pochvy. Pokud trpíte kterýmkoli z těchto problémů, nezačínejte cvičit, dokud se neporadíte se svým lékařem.  

Cílem je 30 minut

Pokud jste nějakou dobu necvičila, začínejte postupně. Začněte pětiminutovým cvičením a přidávejte po pěti minutách, dokud nebudete cvičit 30 minut. Pokud jste před otěhotněním cvičila pravidelně, zeptejte se lékaře, zda můžete pokračovat se stejnou intenzitou.  

Typy cvičení

Nemocnice a fitness centra často nabízí lekce těhotenské jógy nebo jiných cvičení určených speciálně pro těhotné ženy. Můžete vyzkoušet také tyto aktivity:

• Chůze

• Plavání nebo aqua aerobik

• Lehké aerobní cvičení

• Jízda na rotopedu

• Lehký silový trénink 

Kterým cvičením se vyhnout

Vyhýbejte se sportovním aktivitám s vysokou mírou rizika, jako jsou kontaktní sporty, posilování s vysokou zátěží nebo všechny sporty, kde hrozí pád. 

Všeho s mírou

Dodržujte pitný režim, aerobní aktivitou před cvičením se zahřívejte, po cvičení zmírňujte intenzitu, a nezapomeňte věnovat pozornost svému tělu. Pokud pocítíte některé z následujících příznaků, volejte lékaře: 

• Bolest na hrudi

• Větší potíže s dechem

• Vaginální krvácení

• Únik plodové vody z vagíny

• Omezení pohybu plodu

• Kontrakce dělohy   

Jak správně jíst

Abyste se cítila dobře a zůstala zdravá, může vám také pomoci, pokud budete dávat pozor, co jíte. Zjistěte, jak správně jíst v těhotenství.

Informace uvedené v těchto článcích mají pouze všeobecný charakter a nemohou nahrazovat odborné rady lékaře. Pokud máte vy, vaše rodina nebo vaše dítě vážné nebo dlouhodobé příznaky či obtíže nebo potřebujete radu lékaře, vyhledejte prosím odbornou lékařskou pomoc. Společnost Philips Avent neodpovídá za žádné škody, které mohou vzniknout v souvislosti s informacemi zde uvedenými.

Příbuzné výrobky

Související rady

Rady pro úspěšné kojení

Rady pro úspěšné kojení

Jak správně jíst během kojení

Jak správně jíst během kojení