Péče o matku a dítě
Péče o matku a dítě
Philips AVENT - Chunkier food choices for your baby

Varianty dětského jídla s většími kousky

Přibližně od devíti měsíců můžete dítěti začít dávat pestřejší nabídku jídel, včetně pevnějších jednohubek, například tyčinek syrové zeleniny.

Philips AVENT - Chunkier food choices for you baby

Jak upravovat jídlo pro děti

I když musíte dítěti s jídlem stále ještě pomáhat, je dobré dítě povzbuzovat, aby se zkoušelo nakrmit samo. Pokud bude na stole pestrý výběr různých barev nebo struktur, pomůže vám to udržet zájem dítěte o nové typy jídel.

Pamatujte, že malé bříško se snadno zaplní, takže ačkoli děti potřebují energii, obecně jim nedávejte jídla sestávající pouze ze surovin s vysokým podílem vlákniny, jako je tmavý či celozrnný chléb. 

Tuky jsou důležité pro tvorbu energie a obsahují hodnotné vitamíny, jako například vitamín A. Dětem mladším dvou let nepodávejte nízkotučné mléko, sýr a jogurt.

Během druhého roku věku je u dětí poměrně obvyklé, že začnou odmítat nové potraviny nebo potraviny, které dříve zřejmě jedly rády. Dobrá zpráva je, že pokud dítěti v této fázi nabídnete široký výběr potravin, snížíte tím pravděpodobnost, že dítě jako starší projde fází, kdy bude v jídle vybíravé. 

A i když dítě v jídle přece jen vybíravé bude, většina dětí se časem naučí jíst potraviny, které vidí konzumovat své rodiče a ostatní děti. Proto je dobré co nejčastěji jíst spolu s dítětem a některá jídla načasovat jako společná s dalšími dětmi. Pomůže jim to také při rozvíjení sociálních dovedností.

Třídenní dětský jídelníček

První den

Snídaně:

Kukuřičné lupínky a kiwi

Oběd:

Kuřecí kari s rýží a květákem vařeným v páře

Jogurt míchaný s čerstvým pyré z manga

Večeře:

Těstoviny s omáčkou ze sladkých paprik

Vaječný krém s malinami

Jednohubky:

Plátky kiwi, růžičky květáku, chlebové tyčinky, vařené kousky těstovin

Druhý den

Snídaně:

Dětské müsli s borůvkami

Oběd:

Těstoviny s boloňskou omáčkou

Měsíčky mandarinek

Večeře:

Karbanátky z ryby a brambor s restovanou zeleninou

Smoothie z broskví a malin

Jednohubky:

Borůvky, vařené kousky těstovin, restované zeleninové tyčinky

Třetí den

Snídaně:

Míchané vajíčko s toastovými tyčinkami

Oběd:

Jehněčí s kuskusem a zeleninou vařenou v páře

Rýžový puding

Večeře:

Chřest se sýrem feta

Jahody

Jednohubky:

Kousky zralé hrušky, zeleninové tyčinky vařené v páře, cherry rajčátka

Informace uvedené v těchto článcích mají pouze všeobecný charakter a nemohou nahrazovat odborné rady lékaře. Pokud máte vy, vaše rodina nebo vaše dítě vážné nebo dlouhodobé příznaky či obtíže nebo potřebujete radu lékaře, vyhledejte prosím odbornou lékařskou pomoc. Společnost Philips Avent neodpovídá za žádné škody, které mohou vzniknout v souvislosti s informacemi zde uvedenými.

Příbuzné výrobky

Související rady

Recepty pro miminka a batolata

Recepty pro miminka a batolata

Strava pro batolata – vyvážená strava

Strava pro batolata – vyvážená strava

Jednoduché recepty pro děti

Jednoduché recepty pro děti

Tipy pro stolování s batolaty

Tipy pro stolování s batolaty